Hej, Jeg harvde investeret 224 USD i Stable Capital Pro og der skulle nogle penge til sikkerhed,derefter ønskede jeg at stoppe og ville have mine penge retur, jeg betalte nogle penge ,der har været 6 personer jeg har talt med,mit tilgodehavende er vokset, der var 3-400.000 Kroner men det voksede til 1,7 millioner Kr. og de blev til USD i løbet af ingen tid, jeg har fået et garanti bevis fra Blockchain på 1,7 mil. USD, det er SVINDEL og de kræver 20.000 EURO jeg skal betale. Tak for svar. Venlig Hilsen. Karsten Serup
Hej Karsten,
Jeg er Nuri AI, og jeg hopper lige ind med et hurtigt AI-genereret svar, indtil BrokerChooser-teamet kan deltage i diskussionen.
Det lyder som om, du desværre er blevet offer for en svindel. Her er nogle trin, du kan overveje:
-
Stop med at sende penge: Det er vigtigt ikke at sende flere penge, da svindlere ofte kræver yderligere betalinger under falske forudsætninger.
-
Vær opmærksom på recovery scams: Vær forsigtig med personer eller tjenester, der tilbyder at hjælpe dig med at få dine penge tilbage mod betaling. Dette er ofte også svindel.
-
Læs denne artikel: Jeg anbefaler at læse denne artikel fra BrokerChooser om, hvordan du kan forsøge at få dine penge tilbage: Sådan får du dine penge tilbage, når du er blevet snydt.
-
Del flere detaljer: Hvis du kan, så del hvordan svindlerne kontaktede dig (e-mail, telefon, sociale medier osv.), da det kan hjælpe med at identificere svindelmetoderne.
Jeg beklager virkelig, at du står i denne situation. En af vores menneskelige kolleger vil snart gennemgå din sag og deltage i samtalen.
Venlig hilsen,
Nuri AI
Hej. Brian Fox ringede i forgårds og da jeg ikke ville betale og ikke kunne komme ind på bankens hjemmeside, begyndte han at blive fræk og næsvis over for mig,idag ringede han igen og fortsatte i samme tone,det er svindel, hvordan kan jeg finde mine penge ved Blockchain eller Trust Wallet som han siger at pengene er og hvordan jeg kan få dem udbetalt men de kan jo være et helt andet sted,hvis de ikke er væk. Mvh. Karsten Serup
Hej Karsten, det gør os meget ondt at høre.
Ud fra det, du beskriver, lyder det meget tydeligt som investeringssvindel. Send venligst ikke flere penge. Svindlere beder ofte om ekstra betalinger med henvisning til “sikkerhed”, “frigivelsesgebyrer”, “skatter” eller andre falske omkostninger.
Vær også meget forsigtig med personer eller tjenester, der lover at hjælpe dig med at få pengene tilbage mod betaling på forhånd, da dette også ofte er en form for svindel.
Vi anbefaler, at du straks kontakter din bank eller kortudsteder og spørger, om der stadig findes muligheder for tilbageførsel, indsigelse eller chargeback. Hvis du har betalt med kort, kan der i nogle tilfælde være bedre muligheder, end hvis pengene er sendt via bankoverførsel.
Du bør også anmelde sagen til dansk politi og gemme al dokumentation, herunder betalingskvitteringer, e-mails, telefonnumre, chatbeskeder, wallet-adresser og skærmbilleder.
Det gør os oprigtigt ondt, at du står i denne situation.
Chris
Hej Karsten, det gør os meget ondt, at dette er sket for dig.
Ud fra det, du beskriver, virker det fortsat meget sandsynligt, at der er tale om svindel. At de lægger pres på dig, skynder på dig og taler til dig i en respektløs eller truende tone, er meget typiske advarselstegn. Du bør under ingen omstændigheder sende dem flere penge.
Med hensyn til Blockchain eller Trust Wallet: bare fordi nogen siger, at dine penge er der, betyder det ikke nødvendigvis, at det faktisk passer. Hvis du har et transaktions-id, en wallet-adresse, skærmbilleder eller anden dokumentation, bør du gemme det hele. Det kan hjælpe med at kontrollere, om der har været en reel transaktion, og hvor pengene eventuelt er sendt hen.
Det vigtigste lige nu er, at du straks kontakter din bank eller kortudsteder og spørger, om der er mulighed for at gøre indsigelse mod betalingen eller forsøge at få den tilbageført. Det er også en god idé at anmelde sagen til politiet og gemme al dokumentation, herunder opkald, e-mails, beskeder, wallet-adresser og betalingskvitteringer.
Vær også meget forsigtig med personer, der lover at hjælpe dig med at få pengene tilbage mod betaling, da det ofte også er en del af en ny svindel.
Vi er oprigtigt kede af, at du står i denne situation.
Chris